در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، مولفههایی نظیر پرداخت خسارت به موقع و منصفانه، ارائه محصولات متناسب با نیاز آحاد جامعه و تسهیل عملیات بیمهگری، نقش بی بدیلی ایفا میکند.
دکتر استادهاشمی همچنین با اشاره به عملکرد و تجربه بسیار خوب شرکت بیمه تجارتنو اشاره داشتند که انسجام بخشی و همدلی در صنعت بیمه دو عامل مهم برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات رسانی در شرکتهای بیمهای است. توصیه ایشان به شرکتهای بیمه با این مضمون بود که: در نهادینهسازی مفاهیم بیمهای در جامعه به گونهای عمل کنیم که نام صنعت بیمه با واژههایی نظیر اعتماد و آرامش، مترادف باشد.