بیمه آتشسوزی صنعتی چیست؟
منظور از بیمه آتشسوزی صنعتی، بیمهنامههایی میباشد که صرفاً برای کارگاهها، واحدهای صنعتی و تولیدی، صادر و آنها را تحت پوشش بیمه آتشسوزی قرار میدهد. مواردی که در این نوع بیمهنامهها تحت پوشش قرار میگیرند عبارتند از: کلیه ساختمانها، تاسیسات، ماشینآلات، موجودی مواد اولیه، موجودی کالای درحال ساخت و موجودی کالای ساخته شده و تمامی داراییهای مشهود
پوششها و تعهدات
خطرات قابل ارائه:
- آتشسوزی، صاعقه، انفجار
- زلزله و آتشفشان
- سيل و طغيان آب
- طوفان و گردباد
- تركيدگی لوله آب
- ضايعات ناشی از آب باران و ذوب برف
- سقوط هواپيما و هليكوپتر در 5 كيلومتری فرودگاه
- سقوط هواپيما و هليكوپتر دور از فرودگاه
- آشوب، بلوا، اعتصاب، قيام
- هزينه پاكسازی
- برخورد جسم خارجی
- شكست شيشه
- عدم النفع ناشی از آتشسوزی
- تركيدگی ظروف تحت فشار صنعتی
- سرقت
- رانش زمين
- شرايط جايگزينی يا بازسازی
- تعريق
- سنگينی برف
- خودسوزی
- نوسانات برق
- فساد کالا در سردخانه
- نشت گاز آمونياک
- فروکش چاه آب و فاضلاب
- دفرمگی ظروف تحت فشار صنعتی
- ريزش پودر مواد خام داغ
- تگرگ
- مسئوليت مدنی مالی ناشی از آتشسوزی و ترکیدگی لوله آب در قبال همسايگان
- اسکان موقت
- عدم النفع
- ريزش کوه و بهمن
- برخورد وسايل نقليه داخل سايت مورد بيمه
- سقوط قطعات منفصله از ماشين آلات
- تمام خطر اموال
مزایا
- تعهدات متناسب با درخواست بیمهگذار
- پوششهای متنوع
- اعمال حداکثر تخفیفات
- پرداخت اقساط
- تخفیف نقدی
شرایط بیمهنامه
- ساختمانها با سازه خشتی و گلی از تعهدات این بیمهنامه خارج است.
- عدم پوشش بیمهای برای محلهای فاقد پروانه فعالیت معتبر
- داشتن کد پستی
مخاطبان بیمهنامه
تمامی فعالیتهای تولیدی، کارگاهها، واحدهای صنعتی
مراحل صدور
1- فرم چاپی تحت عنوان پرسشنامه توسط بیمهگذار تکمیل و امضا میشود که مبنای صدور بیمهنامه آتشسوزی قرار میگیرد.
2- تحویل فرم پیشنهاد و مدارک شناسایی بیمهگذار به واحد صدور بیمهگر (شعبه یا نماینده)
3- با توجه به نوع موردبیمه، سرمایه پیشنهاد شده، خطرات تحت پوشش درخواستی و درصورت تشخیص بیمهگر، کارشناس جهت بازدید اولیه به محل اعزام خواهد گردید.
4- صدور بیمهنامه توسط واحد صدور بیمهگر
مدارک مورد نیاز بیمه آتشسوزی صنعتی
1- تکمیل فرم پیشنهاد و امضا آن توسط بیمهگذار و بدون قلم خوردگی و تحویل فرم پیشنهاد
2- تکمیل لیست اموال (درصورت لزوم)
3- ارائه کپی کارت ملی بیمهگذار یا جواز فعالیت (درصورت لزوم)
مراکز خرید
شعب و نمایندگیهای سراسر کشور
«جهت دریافت لیست تماس شعب و نمایندگان اینجا را کلیلک نمائید»
براساس بند 1 ماده 23 شرایط عمومی بیمهنامه آتشسوزی، اعلام خسارت حداکثر ظرف مدت 5 روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه بصورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت انجام شده و به شعبه محل صدور بیمهنامه تحویل گردد.
مراحل پیگیری خسارت بیمه آتشسوزی صنعتی
- پس از اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه هماهنگی لازم جهت بازدید از مورد بیمه خسارت دیده بعمل خواهد آمد.
- پس از بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت و شمول یا عدم شمول بیمهای خسارت نتیجه پرونده به شعب مربوطه اعلام و شعب موظف است مراتب را به اطلاع بیمهگذار برساند.
- در صورت رضایت بیمهگذار به دریافت وجه خسارت، تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله و چک خسارت.
- درصورت عدم رضایت به دریافت مبلغ و اعتراض بیمهگذار، ارائه نامه اعتراض به شعبه و طیکردن پروسه رسیدگی به اعتراض
مطالعه شرایط عمومی بیمهنامه در رفع ابهامات احتمالی موثر خواهد بود
مدارک اعلام خسارت
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده خسارت:
الف- ارائه اصل بیمهنامه و شرایط و ضمائم پیوست و رسید پرداخت حق بیمه و الحاقیه احتمالی
ب– ارائه کارت ملی
ج- ارائه سند مالکیت و یا اجارهنامه متعلق به بیمه گذار
در صورتیکه مالکیت و یا اجارهنامه محل مورد بیمه بنام سایر وابستگان درجه یک بیمهگذار باشد (همسر، فرزند، پدر یا مادر) ارائه مستندات شناسایی الزامی است. در صورتیکه اشخاص ثالث بعنوان ذینفع مورد بیمه شناخته شوند میبایست نام ایشان در بیمهنامه بعنوان ذینفع ذکر شده باشد.
د- ارائه فهرست اموال آسیب دیده و مبلغ تقریبی خسارت
هـ - اصل گزارش آتشنشانی و نیروی انتظامی
و - اصل گزارش مراجع ذیصلاح در خصوص حوادث غیر مترقبه