بیمه آتشسوزی جامع منازل مسکونی چیست؟
این طرح برای منازل مسکونی جهت پاسخگویی به اکثر نیازهای بیمهگذاران در 5 قالب با سرمایه و حق بیمههای متفاوت طراحی گردیده است.
جدول تعهدات طرح جامع منازل مسکونی
مزایای بیمه آتش سوزی جامع منازل مسکونی
- صدور سریع
- عدم نیاز به بازدید
- حذف ماده 10*
- پوششهای متنوع
- اعمال حداکثر تخفیفات
* در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد بیمهگر فقط به تناسب مبلغی که بیمه کرده است با قیمت واقعی مال مسئول خسارت خواهد بود.
شرایط بیمهنامه
در هنگام خرید بیمه بدنه خودرو، ممکن است به این نتیجه برسید که پوشش خطرها به تنهایی پاسخگوی نیاز شما نیستند و به دنبال پوششهایی فراتر از یک بیمهنامه عادی باشید. هر بیمه بدنه خودرو در کنار خسارتهای اصلی، مجموعهای از پوششهای تکمیلی هم دارد که در صورت درخواست شما میتوانند به بیمهنامه اضافه شوند. در صورت خرید پوششهای اضافی که در پایین مشاهده میکنید، خسارتهای ناشی از آنها نیز برای شما قابل جبران خواهند شد:
- ساختمانها با سازه خشتی و گلی از تعهدات این بیمهنامه خارج است.
- عدم پوشش بیمهای برای سازههای ساختمانی (از قبیل اصطبل، محل نگهداری دام، انبار علوفه و امثالهم) و یا سازههای خشتی و گلی و قدیمی با قدمت بیش از 40 سال
- اثاثه غیر از اثاثه مسکونی از قبیل دار قالی، علوفه، اتومبیل در پارکینگ، وسایل کشاورزی و یا هر وسیلهای که با آن کسب درآمد صورت میپذیرد و امثالهم
- عدم پوشش بیمهای برای منازل فاقد پروانه ساخت
- هر واحد مسکونی مجاز به خرید یک بیمهنامه از طرح مزبور است.
مخاطبان بیمه
صرفاً برای منازل مسکونی است. مراحل صدور به شرح زیر است.
- فرم چاپی تحت عنوان پیشنهاد آتشسوزی طرح جامع منازل مسکونی که حاوی اطلاعات بیمهگذار، محل بیمه و سوابق است توسط بیمهگذار تکمیل و امضا میشود که مبنای صدور بیمهنامه آتشسوزی قرار میگیرد.
- تحویل فرم پیشنهاد و مدارک شناسایی بیمهگذار به واحد صدور بیمهگر (شعبه یا نماینده)
- صدور بیمهنامه توسط واحد صدور بیمهگر
خرید آنلاین بیمه آتشسوزی جامع منازل مسکونی
به منظور خرید آنلاین بر روی لینک زیر کلیک کنید.
فرآیند دریافت خسارت
براساس بند 1 ماده 23 شرایط عمومی بیمهنامه آتشسوزی اعلام خسارت حداکثر ظرف مدت 5 روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه بصورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت (پیوست) و تحویل به شعبه محل صدور بیمهنامه صورت میگیرد.
فرم آنلاین خسارت
برای دریافت فرم اعلام خسارت اینجا را کلیک نمائید
مراحل پیگیری خسارت
- پس از اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه هماهنگی لازم جهت بازدید از مورد بیمه خسارت دیده بعمل خواهد آمد.
- پس از بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت و شمول یا عدم شمول بیمهای خسارت نتیجه پرونده به بیمهگذار اعلام میگردد.
- در صورت رضایت بیمهگذار به دریافت وجه خسارت، تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله و چک خسارت.
- در صورت عدم رضایت به دریافت مبلغ و اعتراض بیمهگذار، ارائه نامه اعتراض به شعبه و طی کردن پروسه رسیدگی به اعتراض
- مطالعه شرایط عمومی بیمهنامه در رفع ابهامات احتمالی موثر خواهد بود
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده
- ارائه اصل بیمهنامه و شرایط و ضمائم پیوست و رسید پرداخت حقبیمه و الحاقیه احتمالی
- ارائه کارت ملی
- ارائه سند مالکیت و یا اجارهنامه متعلق به بیمهگذار در صورتیکه مالکیت و یا اجارهنامه محل مورد بیمه بنام سایر وابستگان درجه یک بیمهگذار باشد (همسر، فرزند، پدر یا مادر) ارائه مستندات شناسایی الزامی است. در صورتیکه اشخاص ثالث بعنوان ذینفع مورد بیمه شناخته شوند میبایست نام ایشان در بیمهنامه بعنوان ذینفع ذکر شده باشد
- ارائه فهرست اموال آسیب دیده و مبلغ تقریبی خسارت
- اصل گزارش آتشنشانی و نیروی انتظامی
- اصل گزارش مراجع ذیصلاح در خصوص حوادث غیر مترقبه