بیمه آتشسوزی منازل مسکونی (عادی) چیست؟
این نوع بیمهنامه مخصوص منازل مسکونی است و موارد قابل بیمه شدن در این نوع بیمهنامهها ساختمان، تاسیسات، تجهیزات، وسایل نقلیه در پارکینگ و اثاثه است.
پوششها و تعهدات
- آتشسوزی، صاعقه، انفجار
- زلزله و آتشفشان
- سيل و طغيان آب
- طوفان و گردباد
- تركيدگی لوله آب
- ضايعات ناشی از آب باران و ذوب برف
- سقوط هواپيما و هليكوپتر در 5 كيلومتری فرودگاه
- سقوط هواپيما و هليكوپتر دور از فرودگاه
- آشوب، بلوا، اعتصاب، قيام
- هزينه پاكسازی
- برخورد جسم خارجی
- شكست شيشه
- تركيدگی ظروف تحت فشار صنعتی
- سرقت
- رانش زمين
- شرايط جايگزينی يا بازسازی
- هزينه اسكان موقت
- سنگينی برف
- فروکش چاه آب و فاضلاب
- دفرمگی ظروف تحت فشار صنعتی
- تگرگ
- مسئوليت مدنی مالی ناشی از آتشسوزی و ترکیدگی لوله آب در قبال همسايگان
- اسکان موقت
- ريزش کوه و بهمن
- هزینه پزشکی ناشی از آتشسوزی در محل مورد بیمه
- غرامت فوت و نقص عضو ناشی از آتشسوزی در محل مورد بیمه
مزایا
- تعهدات متناسب با درخواست بیمهگذار
- پوششهای متنوع
- اعمال حداکثر تخفیفات
شرایط بیمهنامه
- ساختمانها با سازه خشتی و گلی از تعهدات این بیمهنامه خارج است.
- عدم پوشش بیمهای برای منازل فاقد پروانه ساخت
- داشتن کد پستی
مخاطبان بیمه
صرفاً برای منازل مسکونی است.
مراحل صدور
- فرم چاپی تحت عنوان پیشنهاد بیمهنامه آتشسوزی که حاوی اطلاعات بیمهگذار، محل بیمه و سوابق و ... است توسط بیمهگذار تکمیل و امضا میشود که مبنای صدور بیمهنامه آتشسوزی قرار میگیرد.
- تحویل فرم پیشنهاد و مدارک شناسایی بیمهگذار به واحد صدور بیمهگر (شعبه یا نماینده)
- با توجه به نوع مورد بیمه، سرمایه پیشنهاد شده، خطرات تحت پوشش درخواستی و در صورت تشخیص بیمهگر کارشناس جهت بازدید اولیه به محل اعزام خواهد گردید
- صدور بیمهنامه توسط واحد صدور بیمهگر
مدارک مورد نیاز
- تکمیل و تحویل فرم پیشنهاد و امضا آن توسط بیمهگذار بدون قلم خوردگی و لاک گرفتگی
- تکمیل لیست اموال (در صورت لزوم)
- ارائه کپی کارت ملی بیمهگذار
مراکز خرید
شعب و نمایندگیهای سراسر کشور
برای دریافت آدرس شعب بیمه تجارتنو و آدرس نمایندگان بیمه تجارتنو روی لینک مورد نظر کلیک کنید.
براساس بند 1 ماده 23 شرایط عمومی بیمهنامه آتشسوزی اعلام خسارت حداکثر ظرف مدت 5 روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه بصورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت (پیوست) و تحویل به شعبه محل صدور بیمهنامه صورت میگیرد.
مراحل پیگیری خسارت
- پس از اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه هماهنگی لازم جهت بازدید از مورد بیمه خسارت دیده بعمل خواهد آمد.
- پس از بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت و شمول یا عدم شمول بیمهای خسارت نتیجه پرونده به بیمهگذار اعلام میگردد.
- در صورت رضایت بیمهگذار به دریافت وجه خسارت، تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله و چک خسارت.
- درصورت عدم رضایت به دریافت مبلغ و اعتراض بیمهگذار، ارائه نامه اعتراض به شعبه و طی کردن پروسه رسیدگی به اعتراض
مدارک اعلام خسارت
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده خسارت: الف- ارائه اصل بیمهنامه و شرایط و ضمائم پیوست و رسید پرداخت حقبیمه و الحاقیه احتمالی ب– ارائه کارت ملی ج- ارائه سند مالکیت و یا اجارهنامه متعلق به بیمهگذار در صورتیکه مالکیت و یا اجارهنامه محل مورد بیمه بنام سایر وابستگان درجه یک بیمهگذار باشد (همسر، فرزند، پدر یا مادر) ارائه مستندات شناسایی الزامی است. در صورتیکه اشخاص ثالث بعنوان ذینفع مورد بیمه شناخته شوند میبایست نام ایشان در بیمهنامه بعنوان ذینفع ذکر شده باشد د- ارائه فهرست اموال آسیب دیده و مبلغ تقریبی خسارت ه - اصل گزارش آتشنشانی و نیروی انتظامی و – اصل گزارش مراجع ذیصلاح در خصوص حوادث غیر مترقبه