مديريت صحيح ريسك بيمه تجارت‌نو با گواهي نامه ايزو 31000



مدير ريسك و اكچوئري بيمه تجارت‌نو اشاره داشت اخذ گواهي نامه ايزو 31000 توسط بيمه تجارت‌نو مهر تاييد بر شايستگي هاي لازم سازمان جهت ايجاد و حفاظت از ارزش‌ها ، دستيابي به اهداف استراتژيك و توانايي تصميم گيري آگاهانه، است.



1402-04-07 09:34:00 5 دقیقه



به گزارش روابط‌عمومي بيمه تجارت‌نو؛ فرزانه سليماني، مدير ريسك و اكچوئري بيمه تجارت‌نو اذعان داشت به منظور اجراي صحيح آيين‌نامه شماره 93 مصوب شوراي‌عالي بيمه و اتخاذ رويكردي يكپارچه، فعالانه و مستمر براي مديريت ريسك‌‏ها در تمامي حوزه‏‌هاي سازماني ، شركت بيمه تجارت‌نو ، مديريت ريسك را بر اساس استانداردهاي جهاني ايزو 31000 و همچنين coso در دستور كار خود قرار داد . سليماني گفت سازمان‌ها در هر صنعت و در هر مكاني كه فعاليت مي‌كنند دائماً در معرض ريسك هستند و مديريت اين ريسك‌ها بر اساس اصول، چهارچوب و فرآيند مشخص شده در ISO 31000 ، سطحي از اطمينان را فراهم مي‌كند كه سازمان در محيطي با تغييرات دائمي، مي‌تواند موفق و پويا عمل كند. مدير ريسك و اكچوئري بيمه تجارت نو اظهار كرد ايزو ۳۱۰۰۰ به عنوان بهترين راهنما براي شناسايي فرصت‌ها، تهديدها و خطرات در روند اجرايي كار عمل مي‌كند و موجب مي شود سازمان، خود را در برابر خطرات احتمالي حفاظت كرده و به تقويت و دستيابي به اهداف استراتژيك خود، با ايجاد يك سيستم مبتني بر ريسك كمك كند . وي بيان داشت مديريت ريسك بر اساس استاندارد ايزو 31000 دربردارنده‌ي روش‌هاي سيستماتيك و منطقي براي مواردي چون شناسايي، تحليل ، ارزشيابي و مواجهه با ريسك مربوط به هر فعاليت ، فرآيند ، عملكرد يا محصول ، پايش و مرور ريسك‌ها، برقراري ارتباط و مشاوره در سرتاسر فرآيند و گزارش دادن و ثبت كردن نتايج به صورت مناسب است. سليماني تاكيد داشت اگرچه استاندارد 31000 نوعي خط مشي كلي و عمومي در مديريت ريسك ارائه مي‌كند ولي هدف آن يكسان سازي مديريت ريسك در همه سازمان‌ها نيست و طراحي و پياده سازي برنامه‌هاي مديريت ريسك و چهارچوب هاي آن بايد بر اساس نيازها و شرايط ويژه هر سازمان و اهداف و مقاصد آن ، مدنظر باشد و در ادامه گفت اين استاندارد در واقع براي كمك به سازمان‌ها، شركت‌ها و دولت‌ها به منظور تهيه برنامه‌هاي مديريت ريسك متناسب با شرايط خودشان طراحي شده است و سازمان جهاني استاندارد توصيه كرده است كه سازمان‌ها و جوامع بايد تلاش نمايند تا اين دستور العمل‌ها را به صورت بخشي از سيستم مديريتي خود مورد استفاده قرار دهند و در تهيه سيستم مديريت ريسك خود همت گمارند، چرا كه اين شرايط به سازمان‌ها كمك مي‌كند تا بتوانند در شرايط پرريسك، برنامه ريزي بهتري داشته و در صورت بروز حوادث به صورت بهتري نسبت به آنها واكنش نشان داده شده و در زمان كوتاه تري بتواند خود را ترميم نمايند. وي در پايان اشاره داشت رويكرد مديريت ريسك بر اساس دستورالعمل هاي ISO 31000 و اخذ گواهينامه مربوطه به وضوح نشان مي دهد كه سازمان متعهد به مديريت ريسك‌ها در هر بخش از فعاليت خود است و اين امر اعتماد عمومي را در بين مشتريان و ساير ذينفعان افزايش مي دهد، زيرا توانايي سازمان را در مواجه با تهديدهاي خارجي، بهبود نقاط ضعف داخلي، بهره‌مندي از فرصت ها و نقاط قوت را نشان مي دهد و بر اينكه فرآيند مديريت ريسك بر اساس استانداردهاي بين المللي باعث افزايش اعتبار يك سازمان و ايجاد يك مزيت رقابتي مي‌شود، تاكيد نمود.

https://tejaratnoins.ir/shownews/825
.تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بیمه تجارت‌‍نو است ©