تغيير در انتظارات بازار هدف كه برخاسته از تغيير نگاه جامعه به مفهوم كيفيت است، لزوم درانداختن طرحي نو و نگاهي تازه به كسب و كار بيمهگري را بيش از پيش يادآوري ميكند. پيشرفتهاي فناورانه و ظهور نسل جديدي از بيمهگري با تكيه بر فناوريهاي نوين، شركتهاي بيمه را در ايجاد ساختارهاي منعطف و فرآيندهاي معتبر، خوشايند و تعاملي در بستر فناوري ديجيتال ياري ميدهند تا ضمن افزايش دسترسي بيمهگذار به خدمات، تجربه خوشايندي را براي مشتريان ايجاد كنند.
1397-12-08 11:41:00 5 دقیقه
سخني نو آر، كه نو را حلاوتي دگر است تغيير در انتظارات بازار هدف كه برخاسته از تغيير نگاه جامعه به مفهوم كيفيت است، لزوم درانداختن طرحي نو و نگاهي تازه به كسب و كار بيمهگري را بيش از پيش يادآوري ميكند. پيشرفتهاي فناورانه و ظهور نسل جديدي از بيمهگري با تكيه بر فناوريهاي نوين، شركتهاي بيمه را در ايجاد ساختارهاي منعطف و فرآيندهاي معتبر، خوشايند و تعاملي در بستر فناوري ديجيتال ياري ميدهند تا ضمن افزايش دسترسي بيمهگذار به خدمات، تجربه خوشايندي را براي مشتريان ايجاد كنند. در اين رويكرد، بيمهگذار تعامل با بيمهگر را به مثابه سفري هيجان انگيز، مطمئن و خوشايند با كمي راز آلودگي درك ميكند كه نتيجه آن ايجاد ارزش براي كليه ذينفعان و نهايتا ارتقاء كيفيت زندگي عموم افراد جامعه است. با اين پيشفرض از فعاليتهاي بيمه گري متناسب با اقتضائات محيطي، بيمه تجارت نو بعنوان شركتي جوان و پويا در صنعت بيمه، به پشتوانه سهامداران توانمند و مديران، كارشناسان و شبكه فروش پر تلاش خود، به دنبال درنورديدن حوزههاي تجربه نشده در بازار بيمه كشور است؛ اين هدف از طريق نهادينه كردن رويكرد «تغيير ساختارشكنانه» پشتيباني ميشود و مستلزم وجود ساختاري چابك، تفكري خلاق و بهرهمندي از دانش و مهارتهاي نوين و چند بعدي است كه همزمان با خلق دانش از تجربه پيشكسوتان، با نوگرايي جوانان آيندهاي روشن و تكيه گاهي مطمئن را براي افراد و كسب و كارها رقم زند. راهبرد شركت تجارت نو، تلفيق و يكپارچه سازي دانش و مهارت هاي موجود در حوزههاي بيمهگري، بازاريابي، آكچوئري و فناوري اطلاعات به شكلي است كه با طراحي هوشمندانه زنجيره ارزش بيمه گذار، اين شركت را در قلب اكوسيستم كسب و كار و فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي جاي دهد. در نگاه بيمه تجارت نو، فناوري ديجيتال، نه صرفا يك ابزار، بلكه يك مدل تجاري است كه فعاليتهاي بيمهگري بر بستر آن انجام ميگيرد. بدين ترتيب اين شركت رويكردي جديد را دنبال ميكند كه ميتوان آن را بيمهگري هوشمندانه مبتني بر داده ناميد. توسعه بستر فناورانه و حركت به سوي تعاملات چند كاناله با بازار، ضمن يكپارچهسازي كليه فعاليتهاي بيمهگري حول يك بستر بيمهگري مركزي، مشاركت و همكاري با استارتاپهاي فناورانه در حوزه كسب و كار را ميطلبد، تا جايي كه شركت بيمه تجارت نو در آينده نزديك به عنوان يك بازيگر فعال در حوزه فين تك شناخته شود. بازار بيمه، بازاري اثربخش در اقتصاد، صنعت و رفاه اجتماعي است و ترديدي نيست كه فراگيري خدمات آن، لزوم همگام شدنش با تحولات اجتماعي و نيازها و الگوهاي مصرفي كه به فراخور آن ايجاد شده است را روشن ميكند. دركشورهاي پيشرو در اين عرصه، صنعت بيمه همگام با تحولات تكنولوژيك، دگرگون شده است. امروز تغييرات فناورانه، زمينه را براي كاهش هزينه دسترسي به خدمات بيمهاي و دسترسي به سبد متنوعتري از اين محصولات را براي عموم افراد اجتماع فراهم كرده است و نتيجه همه اين دگرگونيها كاهش دغدغههاي اجتماعي، صنعتي و اقتصادي بوده است. در دنياي امروز، مشتريان به دنبال دسترسي به خدمات در كوتاهترين زمان، به آسانترين شيوه و با بهترين قيمت هستند. اما استفاده از خدمات بيمهاي به روش سنتي، رويه پرداخت خسارات و رسيدگي به پروندهها را طولاني ميكند و زمينهساز نارضايتي مشتريان ميشود. امروز شركتهاي بيمهاي همچون ديگر پايگاههاي اقتصادي و صنعتي، ميتوانند با به خدمت گرفتن كلان دادهها، هوش مصنوعي، اينترنت اشيا و زنجيره بلوكي روند جمعآوري و تحليل اطلاعات مشتريان را تسهيل كنند و توان سازمان براي ارائه خدمات بهتر بيمهاي به مشتريان و تدوين بستههاي جديد بيمهاي برحسب نياز مشتريان بالقوه را بالاببرند. بديهي است كه با استفاده از پتانسيلهاي ايجاد شده به مدد پيشرفت فناوري اطلاعات و ورود آن به صنعت بيمه، ميتوان گامهاي موثري را در جهت ايجاد شبكه گسترده مشتريان وفادار برداشت. اما ترديدي نيست كه علاوه بر بهرهگيري از اين ظرفيتها، با ايجاد انگيزه در ميان شبكه فروش، ميتوان به رشد پورتفوي شركتهاي بيمه اميدوارتر بود. توجه به تواناييهاي شبكه فروش و ارتقا انگيزش نمايندگان و كارگزاران با توجه به مولفههايي مانند «ارزش پورتفوي» و «مشاركت در منافع»، از جمله راههاي موثر براي حمايت از شبكه فروش پويا و توانمند در صنعت بيمه است. از همين رو، بيمه تجارتنو بهمنظور قدرداني از تلاشهاي نمايندگان و كارگزاران، و با هدف انگيزهبخشي به شبكه فروشي كه قلب تپنده هر شركت بيمهاي است، بر لزوم بهرهمندي آنها از اين حقوق قانوني تاكيد كرده و در تلاش است تا سهم نمايندگان را از سود حاصل از فروش بيمهنامهها افزايش دهد. خوشبختانه امروز حمايت مجموعه بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، پژوهشكده بيمه و سنديكاي بيمه گران، امكان ورود صنعت بيمه به مسيرهاي نو را فراهم كرده و بستر را براي همانديشي و تعامل فعالان اين صنعت فراهم كرده است. برگزاري همايشهاي ارزشمند و تاثيرگذاري چون «بيمه و توسعه» نيز، فعالان اين عرصه را براي جست و جوي راههاي تازه و بازتعريف بيمهگري علمي تشويق كرده و پويايي علمي در اين عرصه را افزون كرده است. از سوي ديگر، رويكرد رئيس كل محترم بيمه مركزي مبني بر جوانگرايي در سطوح مديريتي صنعت بيمه، فرصت مغتنمي را براي بهرهگيري از اهرم خلاقيت و نوآوري را فراهم كرده است. دكتر نيما نوراللهي مدير عامل بيمه تجارت نو
https://tejaratnoins.ir/shownews/41