سرپرست مديريت بيمه‌هاي آتش‌سوزي؛

سبقت حق بيمه توليدي رشته آتش سوزي تجارت‌نو از ميانگين صنعت بيمه



سرپرست مديريت بيمه‌هاي آتش‌سوزي شركت بيمه تجارت‌نو، از رشد ۲۰۰ درصدي فروش شركت متبوع خود در رشته بيمه آتش‌سوزي در ۱۰ ماهه سال‌جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.



1399-11-08 11:30:00 5 دقیقه



توسعه فرهنگ بيمه بايد از بيمه گران شروع شود نه مردم سرپرست مديريت بيمه‌هاي آتش‌سوزي شركت بيمه تجارت‌نو، از رشد ۲۰۰ درصدي فروش شركت متبوع خود در رشته بيمه آتش‌سوزي در ۱۰ ماهه سال‌جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. مرتضي گودرزي در اين خصوص اظهار داشت: شركت بيمه تجارت‌نو با ارائه طرح‌هاي جديد كارت بيمه آتش‌سوزي و نيز طرح‌هاي جديد آسان فروش به‌ويژه در زمينه فروش بيمه‌نامه‌ي خرد و به‌طور خاص بيمه‌هاي آتش‌سوزي منازل مسكوني سعي در ايجاد تمايز با محصولات ساير شركت‌هاي بيمه‌اي دارد. وي با بيان اينكه “سهم رشته بيمه آتش‌سوزي در كل حق بيمه توليدي شركت بيمه تجارت‌نو ۶ درصد بوده كه حدود ۲ درصد از ميانگين صنعت بيمه بيشتر است”، توضيح داد: سهم رشته بيمه آتش‌سوزي بيمه تجارت‌نو درابتداي بهمن ماه سال‌جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل بيش از ۲۰۰ درصد رشد داشته كه اميدواريم اين روند در سال آتي نيز ادامه يابد. سرپرست مديريت بيمه‌هاي آتش‌سوزي شركت بيمه تجارت‌نو درخصوص بازاريابي و فروش بهتر اين رشته بيمه‌اي، گفت: در غالب مواقع آنچه كه باعث مي‌شود شبكه فروش توفيقي در كسب و كار خود به دست نياورد ناشي از انگاره‌ها، روش‌ها و فرايندهاي نا‌مناسب كاري است و اگر اين نواقص برطرف شود، حال و روز شركت‌هاي بيمه در بازاريابي و فروش بيمه‌نامه نيز بهتر خواهد شد. گودرزي با اشاره به مفهوم فرهنگ بيمه‌اي، ادامه داد: در سال‌هاي گذشته هرگاه از توسعه فرهنگ بيمه‌اي سخني به ميان آمده است، به‌طور ضمني يا صريح مخاطب آن را مردم قرار داده‌اند و به تعبيري عامل عدم رشد و توسعه فرهنگ بيمه را نا آگاهي مردم از مفهوم بيمه پنداشته‌اند. ارزيابي يك جانبه وي با بيان اينكه به سهم و نقش بيمه‌گران در توسعه نيافتن فرهنگ بيمه توجه نشده است، گفت: يكي از دلايل عدم رشد متناسب ضريب نفوذ بيمه در كشور و فاصله داشتن آن با برنامه‌هاي بلند مدت و اسناد بالادستي، به كيفيت انديشه و عمل حرفه‌اي بيمه‌گران بر مي‌گردد. به اعتقاد گودرزي، شيوه و روشي كه صنعت بيمه در ساليان گذشته داشته با استقبال مردم مواجه نشده، مردم منفعت بيمه را در زندگي خود لمس و درك نكرده‌اند. براي تغييريا به تعبيري حل اين مساله نياز است كه تغيير را از بيمه‌گران آغاز كنيم نه از مردم، و سهم بيمه‌گران در توسعه فرهنگ بيمه به تغيير در انديشه و عمل حرفه‌اي آنها مربوط مي‌شود. سرپرست مديريت بيمه‌هاي آتش‌سوزي شركت بيمه تجارت‌نو، اظهارداشت: تلاش صنعت بيمه براي حرفه‌اي شدن و حرفه‌اي‌گري، در واقع سعي درجهت جلب اعتماد مردم و پيش بيني پذيركردن عملكرد شركت‌هاي بيمه براي آنهاست. گودرزي افزود: حرفه‌اي‌گري در صنعت بيمه موجب تغيير و بازنگري در آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اجرايي صنعت بيمه و تغيير روش‌ها و فرايندها شده و مي‌تواند باعث جلب اعتماد مردم به صنعت و استقبال از خريد بيمه‌نامه شود. وي عنوان كرد: در ساليان گذشته اصراري در صنعت بيمه وجود داشته كه با ارائه محصولات جديد، روزنه‌اي براي فروش بيشتر و رشد صنعت بيمه فراهم مي‌شود. اما نتيجه حاصله از اين روند نشان مي‌دهد كه اصرار بر ارائه محصول جديد، به عنوان يك علت تامه، نمي‌تواند كاملاً كارساز باشد، بلكه اين تغيير و تحول در انديشه و عمل حرفه‌اي بيمه‌گران است كه تغيير در قواعد، تنقيح آيين نامه‌ها، و بهبود روش‌ها و فرايندهاي بيمه‌گري را به دنبال داشته و موجبات رشد و توسعه فرهنگ بيمه را فراهم مي‌كند. صنعت بيمه، تشنه بازنگري سرپرست مديريت بيمه‌هاي آتش‌سوزي شركت بيمه تجارت‌نو، با بيان اينكه” سعي مي‌كنيم تغيير را از خودمان شروع كنيم”، گفت: انگاره‌ها، شيوه‌ها و روش‌هاي نادرست، بيمه‌گران را از تعامل مناسب با مردم باز مي‌دارد و ما سعي مي‌كنيم با بازنگري در فرايندهاي صدور و خسارت، شيوه‌ها و روش‌هايي را براي شبكه فروش در نظر بگيريم كه آنها را در تعامل مناسب با بيمه‌گذار و سهولت در صدور بيمه‌نامه ياري كند. به اعتقاد گودرزي، مفاهيم نرخ فني و غير فني بايد در صنعت بيمه بازنگري شود چراكه بعضي از بيمه‌گران هنوز نرخ فني را نرخ تعرفه‌هاي قديمي صنعت بيمه مي‌دانند كه اين مساله درست نيست. وي توضيح داد: در شركت بيمه تجارت‌نو مجموعه عواملي را در نظر مي‌گيريم تا نرخ حق بيمه را به‌گونه‌اي به بيمه‌گذار ارائه دهيم كه با لحاظ جنبه‌هاي مختلف مديريت ريسك، در صورت وقوع خسارت بتوانيم پاسخگوي بيمه‌گذار باشيم. گودرزي گفت: در سال‌هاي اخير، برخي بيمه‌گذاران با گذاشتن شرايط غير بيمه‌اي در مناقصات و استعلامات خود، سعي كرده اند شركت‌هاي بيمه را مجبور به پذيرفتن شرايط خود كنند، اين درحالي‌است كه به نظر مي‌رسد ريسك شرايط غير بيمه‌اي كه معمولاً توسط بيمه‌گذاران بزرگ به شركت‌هاي بيمه تحميل مي‌شود از ريسك نرخ‌هاي موسوم به نرخ غير فني بيشتر است. به گفته وي شركت‌هاي بيمه با كنترل نسبت و ضريب خسارت مي‌خواهند در نرخ‌هاي اعلامي خود بازنگري كنند اما آنچه فضاي حرفه‌اي صنعت بيمه را با چالش و مسائل غير قابل كنترل مواجه مي‌كند، شرايط غير بيمه‌اي و عجيب برخي از بيمه‌گذاران است.

https://tejaratnoins.ir/shownews/232
.تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بیمه تجارت‌‍نو است ©