رئيس سازمان فروش بيمه‌هاي زندگي تجارت‌نو؛

بيمه‌هاي زندگي با مديريت استراتژيك، از محصولات اساسي تجارت‌نو مي‌شود



به گفته رئيس سازمان فروش بيمه‌هاي زندگي شركت بيمه تجارت‌نو، اين شركت بيمه‌اي براي توسعه رشته بيمه هاي زندگي در سبد پرتفوي خود، توجه ويژه‌اي به اركان و عوامل موثر بر اين رشته داشته و با برنامه‌ريزي مشخص به دنبال تبديل آن به يكي از محصولات اساسي و مهم درسبد بيمه‌اي خود است.



1399-11-05 11:26:00 5 دقیقه



به گفته رئيس سازمان فروش بيمه‌هاي زندگي شركت بيمه تجارت‌نو، اين شركت بيمه‌اي براي توسعه رشته بيمه هاي زندگي در سبد پرتفوي خود، توجه ويژه‌اي به اركان و عوامل موثر بر اين رشته داشته و با برنامه‌ريزي مشخص به دنبال تبديل آن به يكي از محصولات اساسي و مهم درسبد بيمه‌اي خود است. ريحانه جناتي كاشاني در اين خصوص اظهارداشت: شركت بيمه تجارت‌نو با هدف توسعه و تحول در حوزه بيمه‌هاي زندگي، سازماني را با عنوان “سازمان توسعه فروش بيمه‌هاي زندگي” تشكيل داده كه قطعا اتخاذ چنين تصميمي از سوي مديران ارشد حكايت از نگاه استراتژيك اين شركت بيمه‌اي به حوزه بيمه‌هاي زندگي دارد. محور؛ بيمه زندگي ‌وي افزود: هدف اين است كه به اركان اثر گذار بر بيمه‌هاي زندگي و عوامل موثر بر اين رشته بيمه‌اي ‎اي به شكل ويژه پرداخته شود. در همين رابطه برنامه‌هاي تدوين شده كه به توسعه اين رشته در بيمه تجارت‌نو و افزايش سهم آن از پرتفوي كمك خواهد كرد. جناتي كاشاني افزود: با برنامه‌هايي مثل توسعه كانال‌هاي توزيع، بهبود كمي و كيفي شبكه فروش و طراحي محصولات متنوع درصدد فروش بيشتر و تبديل بيمه عمر به يكي از محصولات اساسي و مهم در سبد بيمه‌اي شركت تجارت‌نو هستيم. رئيس سازمان فروش بيمه‌هاي زندگي شركت بيمه تجارت‌نو تاكيد كرد: نياز به طراحي محصولات متنوع عمر در صنعت بيمه وجود دارد كه اين فرآيند از شناسايي خواسته مشتريان شروع مي‌شود، چراكه با تغيير شاخص‌هاي اقتصادي، شرايط فرهنگي، هرم جمعيتي و ساير عوامل تاثير گذار نياز مشتريان نيز تغيير مي‌كند. بنابراين يك صنعت پويا با ارائه پوشش‌هاي مورد درخواست مشتريان، تنوع در نحوه سرمايه گذاري و ايجاد محصولات جديد، به‌موقع بايد پاسخ گوباشد. به اعتقاد وي سبد سرمايه‌گذاري و رفاهي هر خانواده از اقلام مختلفي مانند محصولات بانكي، بورسي و ابزارهاي بيمه‌اي تشكيل شده كه يكي از اين ابزارها بيمه عمر است. لذا اين محصول جايگاه متفاوت و خاص خود را در سبد خانوار دارد و اگر افراد جامعه نياز خود را دقيق شناسايي كنند و سطح فرهنگ بيمه به جايگاه معقولي برسد، بيمه عمر رقيب بازارهاي ديگر محسوب نخواهد شد. رئيس سازمان فروش بيمه‌هاي زندگي شركت بيمه تجارت‌نو تصريح كرد: افراد براي سرمايه‌گذاري درست و مطمئن بايد به حوزه‌هاي مختلفي ورود كنند، پررنگ شدن يكي از آنها در سبد خانواده به معني حذف ديگري نيست. بنابراين فرض اينكه بيمه عمر رقيب ساير ابزارهاي مالي است به اشتباه در ذهن مردم جا افتاده و دليل آن هم ناآشنايي مردم با كاركرد اصلي اين رشته بيمه اي است. زنجيره چالش جناتي كاشاني گفت: در شرايط رونق ساير بازارهاي مالي، شركت‌هاي بيمه با مديريت بهينه منابع و سرمايه‌گذاري متنوع و كارا توانستند در راستاي مشتري مداري و جلب رضايت آنها، با پرداخت سود مشاركت اقدام مثبتي در نگهداشت مشتريان انجام دهند. وي بيان كرد: دركشورهاي پيشرفته به‌واسطه شفافيت بيشتري كه در قوانين و مقررات مالياتي و چگونگي اجراي اين قوانين وجود دارد و همچنين به دليل شرايط اقتصادي با نوسانات بسيار كمتر، بيمه عمر توسعه پيداكرده و جذابيت خاصي براي بخش‌هاي غيرسرمايه‌گذاري وجوددارد. در چنين شرايطي بيمه عمر به منظور تامين سطح رفاه در آينده، بخش تفكيك ناپذير سبد هرخانواده محسوب مي‌شود. جناتي كاشاني افزود: در ايران مواردي كه منجر به افزايش ضريب نفوذ بيمه عمر در كشورهاي پيشرفته شده، با چالش‌هايي روبه‌رو است. براي برجسته كردن بخش‌هاي غير از سرمايه‌گذاري لازم است شركت‌هاي بيمه‌گر در كنار نهاد ناظر به فرهنگ سازي بيمه‌اي در جهت آگاهي بخشي نقش بيمه عمر بپردازند. همچنين با ورود فناوري هاي نوين و روش هاي جديد عرضه، بايد قوانين بگونه اي تغيير يابد تا شركت‌هاي بيمه با طراحي محصولات جديد بتوانند نيازهاي مشتريان را مرتفع سازند. كرونا و بيمه‌هاي عمر رئيس سازمان فروش بيمه‌هاي زندگي شركت بيمه تجارت‌نو در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود تاثير ويروس كرونا بربيمه‌هاي عمر را از دو منظر مورد بررسي قرار داده و گفت: اول اينكه پاندمي كرونا باعث شد آينده نگري و دغدغه تامين رفاه خانواده در مردم تقويت شود. شركتهاي بيمه گر نيز توانستند با ارائه به موقع پوشش هايي مربوط به اين ويروس، هزينه ها و اثرات ناشي از آن به نوعي اعتماد سازي كرده و نقش بيمه عمر را بخوبي نمايان سازند. اما ازسوي ديگر شرايط اقتصادي پيش آمده باعث شد بسياري از مشاغل بلندمدت و يا كوتاه‌مدت تعطيل شده و افراد درآمد خود را از دست دهند و يا با كاهش درآمد روبرو شوند كه اين مساله تاثيربسياري بر تصميم گيري مردم و تغيير اولويتهاي آنها گذاشت. به بياني ديگر، ويروس كرونا به‌دليل تاثيرات مستقيمي كه بر درآمد افراد داشت باعث شد عملكرد به‌موقع صنعت بيمه در بيمه‌هاي عمر بخوبي درك نشود. منبع: سايت خبري چابك‌آنلاين

https://tejaratnoins.ir/shownews/229
.تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بیمه تجارت‌‍نو است ©