شرحي از عملكرد ۹ ماهه مركز توسعه و نو آوري بيمه تجارت‌نو



مركز توسعه و نو آوري بيمه تجارت‌نو در ۹ ماهه سال‌جاري با انجام مطالعات علمي و هدفمند، طراحي و تدوين برنامه‌هاي استراتژيك و عملياتي، طراحي و تدوين مدل هاي نوين كسب و كار، تدوين آيين نامه و دستور العمل ها و رويه هاي اجرايي و همچنين تهيه و ارائه گزارش‌هاي تحليلي، در راستاي كمك به اجراي درست سياست هاي شركت ، اقدامات مهمي را انجام داده كه به تفكيك هر يك از مديريت هاي زير مجموعه به شرح زير ارائه مي شود.



1400-03-02 11:06:00 5 دقیقه



دكتر داود كريمي، رئيس مركز توسعه و نوآوري شركت بيمه تجارت‌نو مركز توسعه و نو آوري بيمه تجارت‌نو در ۹ ماهه سال‌جاري با انجام مطالعات علمي و هدفمند، طراحي و تدوين برنامه‌هاي استراتژيك و عملياتي، طراحي و تدوين مدل هاي نوين كسب و كار، تدوين آيين نامه و دستور العمل ها و رويه هاي اجرايي و همچنين تهيه و ارائه گزارش‌هاي تحليلي، در راستاي كمك به اجراي درست سياست هاي شركت ، اقدامات مهمي را انجام داده كه به تفكيك هر يك از مديريت هاي زير مجموعه به شرح زير ارائه مي شود. الف) مديريت طرح و برنامه : در حوزه مديريت طرح و برنامه اهم اقدامات انجام شده عبارتند از : از ابتداي سال‌جاري پس از شكل‌گيري مركز توسعه و نوآوري، ضمن برگزاري بيش از ۳۰ جلسه هم‌انديشي با معاونان، مديران و كارشناسان، در راستاي برنامه محور كردن فعاليت‌هاي شركت و تلاش هدفمند براي توسعه و بهبود مستمر از جوانب مختلف، نسبت به تدوين برنامه‌هاي عملياتي اقدام و پس از تصويب هيئت مديره نسبت به پايش مستمر و ارائه گزارشات فصلي به مدير عامل، اقدام مي‌شود. مطالعات لازم براي تدوين برنامه استراتژيك شركت تا افق ۱۴۰۴ با استفاده از خدمات مشاور بيروني و توان كارشناسي همكاران پرتلاش اين مركز در دست انجام است. طبق GANT CHART مصوب تا بهمن ماه سال‌جاري برنامه مذكور بطور كامل تدوين و براي تصويب تقديم هيئت مديره خواهد شد. به منظور پياده‌سازي سامانه استقرار مديريت پروژه (EPM) و ارزيابي فصلي برنامه‌ها در چارچوب برنامه ريزي غلتان و بصورت سيستمي ابتدا RFP لازم تهيه و پس از اعلام فراخوان به اشخاص حقيقي و حقوقي خبره در اين امر و سپس ارزيابي پروپوزال‌هاي واصله و برگزاري جلسات متعدد براي تعيين مشاور، از مهرماه سال‌جاري نسبت به انتخاب مشاور و عقد قرارداد اقدام شده است. با هدف جلب مشاركت عمومي جلسه توجيهي با مديران و معاونين شركت برگزار و دوره هاي آموزشي براي كارشناسان رابط معرفي شده از سوي مديريت ها با استفاده از سامانه مذكور در حال برگزاري است، از پايان آذرماه برنامه هاي عملياتي ابلاغي بصورت سيستمي ارزيابي خواهند شد. از اين پس مديران شركت به‌صورت لحظه‌اي از داشبورد تعريف شده در سامانه مذكور از روند پيشرفت برنامه‌ي مربوطه مطلع خواهند شد و طبيعتاً بدون وقفه مي توانند پيگير رفع موانع و تسهيل در اجراي برنامه ها شوند. تهيه و ارائه گزارش‌هاي تحليلي و تصميم ساز در سطوح كلان اقتصادي، صنعت و شركت جهت تصميم‌گيري مقامات ارشد بصورت مستمر. مطالعات لازم براي پياده‌سازي نظام استقرار مديريت ريسك در شركت با استفاده از توان مشاور بيروني در دست انجام است. و اكنون به مرحله آموزش رابطين ريسك رسيده كه بايستي توسط مديريت آموزش شركت پيگيري و اجرا شود. به منظور انجام مطالعات بازار و در راستاي افكار سنجي و نظر سنجي از ذي‌نفعان از طريق برون سپاري RFP مربوط تهيه و فراخوان لازم انجام شده است. جلسات ارزيابي پروپوزال هاي واصله و انتخاب مجري در دست انجام است. ب) مديريت كسب و كارهاي نوين : در حوزه مديريت كسب و كارهاي نوين اقدامات مهمي انجام شده كه مهمترين آنها به شرح زير است : ۱- تعيين استراتژي كلي تحول ديجيتال در بيمه تجارت نو حول سه محور زير مي باشد: تغيير مدلهاي كسب و كاري اصلاح فرايندهاي صدور بيمه نامه و ارزيابي خسارت ارائه تجربه مناسب براي مشتريان لازم به ذكر است آموزش مفاهيم اينشورتك و بيمه گري باز و تحول ديجيتال در شركت نيز در راستاي همين استراتژي انجام گرفته است. ۲-راه اندازي اداره داده‌كاوي و هوش تجاري، برپا سازي سامانه هوش تجاري (BI) شركت، برگزاري جلسات كارشناسي استخراج شاخص‌هاي تصميم گيري براي ارائه داشبوردهاي گزارش‌گيري به مديران بطور مستمر كه اولين مورد براي محصول بيمه درمان در حال پياده سازي است. ۳- برنامه ريزي براي حركت به سوي بيمه گري باز، اقدامات لازم براي انعقاد قرارداد API (ارائه وب سرويس هاي بيمه اي به ساير كسب و كارها جهت صدور بيمه نامه از طريق شركت بيمه تجارت‌نو ) و ايجاد پلتفرم بيمه گري باز شركت كه در دست اجرا است. ۴-مطالعات لازم براي شناسايي و توسعه همكاري‌ با شركت‌ها و استارتاپ‌هاي فعال در حوزه ايشنورتك و همچنين مراكز رشد و سرمايه‌گذاري خطرپذير حوزه هاي استارتاپي كه انجام شده است. ۵- طراحي خدمات و محصولات نوآورانه بيمه اي مانند بيمه رفتار- محور راننده و يا بيمه چك‌آپ در حوزه درمان و عمر با همكاري مديريت هاي ذيربط در حوزه معاونت فني انجام شده و عملياتي شدن آنها در دست اجرا است. ۶- ارائه خدمات بازديد آنلاين و غيرحضوري جهت صدور بيمه بدنه، فاز پايلوت با پيمانكار اجرايي شده كه به زودي در كل كشور توسعه خواهد يافت. ۷- استفاده از يك سيستم هوشمند محاسبه ريسك بيمه‌گذار در بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري كه در مرحله اجرايي كردن فاز پايلوت با پيمانكار است. ۸- ايجاد سايت فروش آنلاين شركت و سيستم نمايندگان و مديريت بازارياب ها و شبكه فروش، استقرار سيستم به پايان رسيده و در فاز آموزش، تهيه نماد الكترونيكي و درگاه پرداخت قرار داريم. ۹- اصلاح تجربه كاربري در اپليكيشن “بنو” و برنامه‌ريزي جهت پياده‌سازي نسخه جديد آن، اين برنامه در مراحل پاياني قرار دارد و تا ابتداي دي ماه خروجي نهايي جهت پياده سازي به مديريت فناوري اطلاعات تحويل داده مي شود. ج) مديريت تشكيلات و روش‌ها: در حوزه مديريت تشكيلات و روش‌ها نيز اقدامات مهمي انجام شده كه مهمترين آنها به شرح زير است: ۱-با هدف تسريع و تسهيل در انجام مأموريت هاي سازماني، جلسات متعددي براي بازنگري و تدوين مجدد تاپ چارت و ساب چارت شركت با معاونان و مديران ستادي انجام شد كه پس از بررسي هاي كارشناسي و تاييد مدير عامل و تصويب هيات مديره مراتب به معاونت توسعه سازماني براي اقدامات بعدي اعلام شده است. ۲-به منظور بازنگري و تدوين فرايندها در چارچوب استاندارد ISO9001:2015 ، نسبت به تهيهRFP و اعلام فراخوان به اشخاص حقيقي و حقوقي متعدد اقدام شد. پس از دريافت پروپوزال ها و برگزاري جلسات ارزيابي، انتخاب مشاور انجام گرفته و سپس نسبت به عقد قرارداد با مشاور اقدام شد. متعاقباً پس از برگزاري جلسه توجيهي و هماهنگي با معاونان و مديران شركت، اكنون دوره‌هاي آموزشي براي كارشناسان در حال برگزاري است كه بطور همزمان جلسات مشترك مشاور با مديران نيز به منظور عارضه يابي و شناخت برگزار مي‌شود. ۳-با هدف استانداردسازي رويه هاي اجرائي، با همكاري و هماهنگي معاونت ها و مديريت هاي ذيربط نسبت به تدوين تعداد قابل توجهي آئين نامه ها و دستورالعمل از قبيل دستورالعمل درجه بندي شعب ، دستورالعمل درجه بندي نمايندگان، دستور العمل سامان دهي فروش بيمه هاي زندگي، آئين نامه انضباط كار، نظام نامه جامع آموزش و…اقدامات لازم انجام شده و پس از طرح و تأييد در كميته تطبيق مقررات و اخذ مصوبه هيئت مديره، ابلاغ آنها براي اجرا توسط مدير حوزه مدير عامل صورت گرفته است. ۴-آسيب شناسي فرآيند پرداخت خسارت درمان با همكاري مديريت بيمه هاي عمر، حادثه و درمان و مديران برخي شعب و ارائه پيشنهادات اصلاحي لازم با توجه به نتايج بنچمارك از شركت هاي بيمه اي منتخب.

https://tejaratnoins.ir/shownews/221
.تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بیمه تجارت‌‍نو است ©