رئيس سازمان فروش بيمههاي زندگي شركت بيمه تجارتنو ضمن اعلام راهاندازي سيستم ساماندهي شبكه فروش بيمههاي زندگي، از پيشبيني تمهيداتي ديگر براي گسترش شبكه توزيع و ارائه محصولات جديد و متنوع در آيندهاي نزديك خبر داد.
1400-11-27 10:26:00 5 دقیقه
به گزارش روابطعمومي بيمه تجارتنو؛ ريحانه جناتي رئيس سازمان فروش بيمههاي زندگي شركت بيمه تجارتنو گفت: فضاي حاكم بر صنعت بيمه در سالهاي اخير بسيار تغيير كرده و آنچه بيش از هر موضوعي صنعت بيمه را تحت تأثير قرار داده، عوامل بيروني مانند نوسانات مستمر و نامطلوب شاخصهاي اقتصادي بوده كه موجب كاهش درآمد سرانه و قدرت خريد مردم شده است. اين موضوع بهطور مستقيم بر خردهفروشي محصولات برخي رشتههاي بيمهاي، بهويژه بيمههاي زندگي اثر منفي گذاشته است. جناتي ادامه داد: اين موضوع شركتهاي بيمه را به سمتي سوق داده كه نگاهي متفاوت، خاص و تحولگرا در حوزه بيمههاي زندگي داشته باشند تا بتوانند با وجود فشار اين عوامل بيروني سهم خود را از بازار بيمه افزايش دهند. از طرف ديگر، با توجه به مزايا و منافع بالقوه بيمههاي زندگي شامل افزايش مشتريان وفادار و جذب منابع مالي پايدار، ورود و رشد در اين حوزه به برنامه راهبردي اغلب شركتها تبديل شده است. راهكار موفقيت در بازار پر رقيب فعلي وي افزود: با ورود شركتهاي تازه تأسيس بيمه در كنار گسترش فعاليت شركتهاي قديمي منابع مالي جديد به صنعت وارد شده درحاليكه شاهد تشديد رقابت در اين حوزه هستيم. در اين بازار رقابتي مطمئناً شرط ماندگاري توسعه و ايجاد كانالهاي جديد عرضه و توزيع، ايجاد زيرساخت لازم جهت گسترش و حمايت شبكه فروش و تعميق محصولات بيمهاي منطبق با فناوريهاي روز دنيا و نياز مشتريان است كه ميتواند نقش تحولآفريني در صنعت بيمه ايفا كند. هدفگذاري شركت بيمه تجارتنو با رويكرد تحول ديجيتال همگام با چشمانداز شركت براي تبديل شدن به شركتي هوشمند و فنآور در بازار بيمه كشور بر آن شديم تا مسير تغيير در حوزه بيمههاي زندگي را با تمركز بر تحول ديجيتال دنبال كنيم. بر اين مبنا، در پي توسعه پلتفرم بيمهگري باز در شركت بيمه تجارتنو، ارتباط با استارتاپها و اتصال به اپليكيشنهاي متفاوت را در دستور كار قرار داديم تا در حوزههاي اساسي تحول ديجيتال يعني تجربه مشتري، مدل كسبوكار و فرآيندها قدمي نو برداريم. در اين راستا سامانهاي جهت توسعه شبكه فروش و مديريت تيمهاي فروش طراحي و بهتازگي در اختيار شبكه فروش قرار گرفته است. در اين سيستم قابليت تعريف سطوح مختلف تيمهاي فروش بهصورت پارامتري وجود دارد. همچنين امكان مديريت و توزيع كارمزد و ايجاد گزارشهاي مختلف جهت شفافيت در مدل براي هر نماينده تعريف شده است. جناتي افزود: به دنبال توسعه خردهفروشي در شركت از مدلهاي نوين براي افزايش كانال جديد توزيع بر بستر بازاريابي ديجيتالي استفاده شده است. در اين مسير سرنخهاي فروش پس از جذب در آكادمي آموزشي شركت بيمه تجارتنو با مفاهيم بيمهاي، فني و بازاريابي آشنا شده و دسترسي به سيستم فروش آنلاين براي شبكه جديدالورود فعال ميگردد. به بياني ديگر هدف ما ايجاد تغيير و تحول در مسير گسترش شبكه توزيع و حمايت همهجانبه بوده است بهطوريكه در ابتداي راه عوامل فروش در شركت همراه و همقدم با آنها باشيم. جناتي ادامه داد: در مبحث تحول تجربه و افزايش سطح رضايتمندي مشتري و بهمنظور ارائه خدمات بهينه در سفري كه مشتري در بيمه تجارت نو دارد سعي شد تا به نيازهاي مشتريان نگاه ويژهاي شود چراكه اثربخشي ارتباط با مشتري و آگاهي از نيازهاي او ميتواند منشأ تحول باشد. در اين خصوص چند طرح ويژه خدماتي آماده شده است كه بهزودي به مشتريان اختصاص مييابد. جناتي افزود: بهمنظور افزايش ضريب نفوذ بيمه و استفاده از ظرفيتهاي موجود براي فرهنگسازي بيمههاي زندگي در كشور، به طراحي چندين محصول پرداختهايم كه طي ماههاي آتي از آنها رونمايي خواهد شد. در طراحي اين محصولات بهنوعي از پتانسيل بازارهاي موازي استفاده شده است تا ضمن شفافيت براي مشتريان فعلي، راهي براي معرفي بيمه و جذب منابع پايدار از بازارهاي ديگر فراهم شود.
https://tejaratnoins.ir/shownews/585