آموزش در بنگاهههاي اقتصادي از الزامات اساسي است همه شركتها براي ارتقا سطح كيفي كاركنان خود اقدام به آموزش مستمر مي كنند تا كاستيها جبران شود. شركت بيمه تجارتنو نيز در حوزه آموزش دست به اقدامات زيادي زده است.اين اقدامات در حوزههاي مختلف و در ردههاي مختلف صورت گرفته است.
1400-10-28 09:14:00 5 دقیقه
به گزارش روابط عمومي بيمه تجارتنو؛ "صمدهدايتي" معاون آموزش بيمه تجارتنو با اشاره به مطلب فوق در ادامه اظهار كرد: با توجه به تحولات سريع در حوزههاي مختلف و علي الخصوص صنعت بيمه و رقابت شديد براي جذب منابع مالي و انساني، امروزه آموزش به يك مساله ضروري و نيازي انكارناپذير تبديل شدهاست. بر اساس همين ديدگاه ، مديريت آموزش شركت بيمه تجارتنو پيرو اهداف، طرحها، چشم انداز شركت و همچنين نظامنامه و دستورالعملهاي آموزش اقدام كرده و درصدد به روز رساني دانش كارمندان و شبكه فروش و همچنين افزايش كارايي، خلاقيت و شكوفايي كاركنان بر آمدهاست تا پيشرفت، توسعه فعاليتها و همچنين بهبود مستمر عملكرد در دستيابي به اهداف بلند مدت شركت ميسر شود. معاون آموزش شركت بيمه تجارتنو در ادامه در خصوص رويكردهاي آموزشي شركت گفت: شركت بيمه تجارتنو براي آموزش چندين رويكرد دارد. در واقع رويكرد اصلي مديريت آموزش بيمه تجارتنو رويكردي تركيبي است. تركيبي از شايستگي، حل مساله و مدل تعالي آموزش و توسعه است. اين آموزشها با توجه به مدل شايستگي كه نيروها در مرحله ورود به سيستم جذب و استخدام بر اساس شرايط احراز شغل ، با شناسايي گپ شايستگي ، نيازها و برنامه آموزش براي آن فرد تدوين مي شود علاوه بر اين ، رويكرد ديگر ما رويكرد حل مساله است. يعني مساله سازمان بررسي و مطرح مي شود و متناسب با مسايل و چالشهاي موجود، نيروها در مسير شغلي خودشان گپ ها را شناسايي و برنامه ريزي آموزش صورت ميگيرد. رويكرد ديگر ما رويكرد تعالي آموزش براساس توسعه است. آموزش صرفا به دنبال اينكه استانداردها را پاس بدارد ويا مسئله اي را حل كند نيست ، بلكه فرايند آموزش از يك فرآيند بزرگتري شروع ميشود و آن رهبري آموزش است. تا جايي كه رهبران يك سازمان خط مشيها ، اهداف و جهت گيريهاي سازمان را مشخص كرده و فرهنگ يادگيري و توسعه را ايجاد مي كنند وخودشان الگوي اين حوزه ميشوند. او افزود: شعار ما اين است كه هر چه بيشتر انگيزه يادگيري را در افراد ايجاد كنيم، چرخه آموزش اثربخشي بيشتري خواهد داشت. نكته مهم در اين بخش درگيري فرد در كل فرآيند آموزش است. يكي از بسترهاي بسيار مناسب شركت بيمه تجارتنو آموزش بدو استخدام و فرآيند بسيار خوب جامعه پذيري است كه باعث بلوغ سازمان مي شود. يعني فرد قبل از ورود به سازمان ابتدا بومي سازمان ميشود، سپس وارد فضاي كسب و كار ميگردد و براساس آيين نامه آموزشي شركت هر فرد بالغ بر18 ساعت آموزش جامعه پذيري يعني آشنايي با سازمان، مشخصات شغل، رفتار، فرهنگ سازمان، قوانين و مقررات اداري و شرايط فضاي كار بيمه را آموزش ميدهيم. علاوه برآموزشهاي عمومي كه براي كارشناسان و مديران برگزار كرديم، در صدد هستيم قابليت هاي نيروي انساني در هر سطحي را افزايش دهيم. هدايتي در ادامه گفت: از كل 40 هزار نفر ساعت آموزش برگزار شده از اول سال 1400 تا كنون، بيش از 10 هزار نفرساعت آموزش تخصصي و فني با برگزاري كلاسهاي آنلاين ، حضوري و توليد محتوا در شش ماهه دوم سال بود كه اميد واريم با توجه به حمايت مديران محترم شركت كه عنايت خاصي به امر آموزش دارند ، ميزان آموزشهاي تخصصي و فني شعب و نمايندگان را افزايش دهيم. به همين منظور در شش ماهه اول سال 1401 آموزش هاي تخصصي شعب و نمايندگان را در برنامه ريزي خود لحاظ كرده ايم. معاونآموزش شركت بيمه تجارتنو در پاسخ به اين پرسش كه تمركز بيمه تجارتنو بيشتر روي چه نوع آموزشهاي است؛ پاسخ داد: استراتژي ما توانمند سازي نيروهاي انساني شركت بخصوص شبكه فروش در جهت ارزش افزوده بيشتر هست لذا تلاش ما برنامه ريزي وآموزش همه بيمههاي فني ، آموزش دوره فن آوران، آموزش كاركنان شعب و نمايندگان عمر وجنرال استوار مي باشد.
https://tejaratnoins.ir/shownews/553