اهميت جذب نيروي انساني توانمند در بيمه تجارت‌نو



مدير منابع انساني شركت بيمه تجارت‌نو ، يكي از برنامه‌هاي پيش روي شركت بيمه تجارت‌نو را افزايش تعداد شعب اين شركت برشمرد و گفت:درحال حاضر شركت بيمه تجارت‌نو 35 شعبه در سراسر كشور دارد.



1400-09-17 09:03:00 5 دقیقه



علي گرايلي، بيان كرد: در شركت بيمه تجارت‌نو نيروي انساني را سرمايه انساني مي‌دانيم چرا كه نيروي انساني متخصص و كارآمد نقش مهمي در تعالي سازماني و زمينه‌ساز توسعه آن و همچنين عامل مهمي در رسيدن به اهداف سازماني به شمار مي‌رود با توجه به اينكه شركت‌هاي فعال در زمينه صنعت بيمه تحت شرايط فعلي بازار و وضعيت رقابتي دشوار قرار دارند، در اين رقابت منابع انساني مهم‌ترين و تاثيرگذارترين نقش را در خلق و حفظ مزيت رقابتي پايدار از طريق ارائه خدمات با كيفيت و متمايز با رقبا ايفا مي‌كند كه در اين راستا قرار گرفتن منابع انساني يك شركت در مسير درست، نيازمند يك مديريت صحيح است. به طور مثال با تكيه بر نوآوري نيروي انساني مي‌توان با طراحي محصولات وخدمات جديد بيمه‌اي امكان موفقيت شركت را افزايش داد. وي، در خصوص اهميت نحوه استخدام نيروي انساني در شركت بيمه تجارت‌نو، توضيح داد: با توجه به اينكه از عوامل مهم بقا و حيات سازمان‌ها، كيفيت و توانمندي نيروي انساني است،جهت استخدام و جذب بر اساس مدل شايستگي شركت بيمه تجارت‌نو كه سه بعد شايستگي‌هاي رفتاري ( شبكه‌سازي، مذاكره و اقناع سازي، كارتيمي ، نتيجه گرايي و بهبود مستمر، اخلاق، پاسخگويي، تفكر تحليلي، تصميم گيري و حل مسئله، خلاقيت و نوآوري) ، شايستگي‌هاي فني و شايستگي‌هاي تخصصي (اصول و رويه بيمه‌اي، محصولات و خدمات بيمه، دانش حقوقي، انطباق و دانش ريسك عملياتي، ارزيابي و انتقال ريسك،دانش خسارت‌ها، صدور بيمه نامه) از اهميت برخوردار است كه از طريق مصاحبه تخصصي و عمومي مورد بررسي قرار مي گيرد. گرايلي،اظهارداشت: شركت بيمه تجارت‌نو با وجود جوان بودن در سال‌هاي اخير رشد قابل توجهي را تجربه كرده است و تمام شعب اين شركت به يكباره رشد خوبي داشتند. مديرمنابع انساني شركت بيمه تجارت‌نو، اذعان داشت كه با توجه به اينكه شركت بيمه تجارت‌نو بر آن است تا بر تمركز بر خلق ارزش و خدمات متمايز، به ارائه مفهومي نوين از بيمه‌گري به منظور صيانت از منافع والاي بيمه گذاران،زيان ديدگان و سهام داران بپردازد، اين مهم دست يافتني نيست مگر با همدلي، همكاري، مشاركت و ارتباط موثر و قوي بين ستاد و شعب. واحد هاي ستادي از قبيل منابع انساني بايد در خدمت شعب باشند زيرا اگر كاركنان شعب از خدمات ارائه شده شركت رضايت داشته باشند مي توانند موجبات رضايت مشتريان را فراهم آورده و به آنها خدمات با كيفيت ارائه دهند. مديرمنابع انساني شركت بيمه تجارت‌نو افزود، جذب نيروي متخصص و كارآمد در شهرستان‌هاي سراسر كشور با توجه به تعداد زياد شركت‌هاي رقيب كه مي‌توان با تقويت برندينگ شركت تا حدود زيادي اين نقيصه را جبران كرد. از طرف ديگر مي‌توانيم با جذب نيروهايي كه پتانسيل‌هاي بالقوه دارند و از طريق آموزش اين پتانسيل‌ها را به بالفعل تبديل نمود و نيروهاي متخصص تربيت كرد. مديرمنابع انساني شركت بيمه تجارت‌نو، ادامه داد: نگاه اين شركت در مساله ارزيابي خسارت و جهت تسهيل در روند پرداخت ، در وهله اول آموزش هاي لازم و مناسب به كارشناسان خسارت شعب در راستاي بومي سازي و در وهله دوم با هدف جلوگيري از بروز مشكل براي بيمه گذاران ، نيز برون سپاري به شركت هاي ارزياب خسارت مي باشد. گرايلي، به تحول ديجيتال در صنعت بيمه اشاره كرد و آن را دغدغه فعالان صنعت بيمه دانست و گفت: چه بخواهيم و چه نخواهيم دنيا به سمت تحول ديجيتال پيش مي‌رود و حفظ و نگهداشت نيروي انساني براي شركت هاي خدماتي در كل دنيا حرف اول را مي زند. تحول ديجيتال در منابع انساني با حفظ نيروي انساني انجام مي شود و صنعت بيمه هم از اين مساله مستثني نيست.

https://tejaratnoins.ir/shownews/480
.تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بیمه تجارت‌‍نو است ©