قدم‌هاي چابك بيمه تجارت‌نو در بكارگيري روندهاي فناورانه



مشاور مديرعامل شركت بيمه تجارت‌نو در تحول ديجيتال، بابيان اينكه “قدم‌هاي ارزشمندي در خصوص توسعه فرهنگ ديجيتال و تدوين و اجراي نقشه راه تحول ديجيتال در اين شركت برداشته شده است”، اظهارداشت: بيمه تجارت‌نو مي‌كوشد تا با نگاه به نياز روز مشتريان خود و تحولات صنعت، بكارگيري روندهاي فناورانه و تاكيد بر همكاري استراتژيك با اينشورتك‌ها، در راستاي طراحي محصولات بيمه اي متناسب با عصر ديجيتال و بازطراحي فرايندهاي موجود، اجرايي ساختن مفهوم بيمه‌گري باز و ارائه اي‌پي‌آي به كسب و كارها قدم‌هاي چابك‌تر و ارزشمندتري را بردارد.



1400-05-23 10:49:00 5 دقیقه



به گزارش روابط عمومي بيمه تجارت‌نو، حامد شيدائيان درخصوص تحول ديجتال در شركت بيمه‌ تجارت‌نو، گفت: از ابتداي سال ۹۹ در بيمه تجارت‌نو مديريتي تحت عنوان «كسب و كارهاي نوين» با ماموريت راهبري تحول ديجيتال شكل گرفت و در همين راستا قدم‌هاي ارزشمندي، هم در خصوص توسعه فرهنگ ديجيتال و هم تدوين و اجراي نقشه راه تحول ديجيتال برداشته شد. وي، در رابطه با فعاليت‌هاي اجرايي انجام شده در شركت بيمه تجارت‌نو، به فاز اول داشبورد هوش تجاري اين شركت، بازطراحي فرايندهاي صدور بيمه‌هاي بدنه و عمر و فرايند ارزيابي آنلاين خسارت بيمه بدنه با بكارگيري ظرفيت اينشورتك‌ها، راه اندازي پلتفرم خرده فروشي شركت براي شبكه نمايندگان (بنوشاپ)، ايجاد محصولات جديدي همچون بيمه موبايل با امكان ارزيابي غيرحضوري، بازطراحي تجربه كاربري وب سايت شركت و اپليكيشن بنو اشاره كرد. مشاور مديرعامل شركت بيمه تجارت‌نو در تحول ديجيتال، تصريح كرد: البته با وجود تمام اقدامات فوق، بيمه تجارت‌نو در ابتداي راه بلوغ تحول ديجيتال خود قرار دارد و اين سفر، يك مسير بي انتها و بدون بازگشت است كه هميشه نياز به بازنگري و اصلاح دارد. همچنين تحول ديجيتال در يك سازمان، وظيفه يك فرد يا يك مديريت خاص نيست و اجرايي ساختن گام‌هاي فوق در شركت بيمه تجارت‌نو، بدون همدلي و همراهي همه مديران و كارشناسان سازمان ميسر نبوده است. شيداييان، اظهارداشت: در ادامه راه نيز بيمه تجارت‌نو مي‌كوشد تا با نگاه به نياز روز مشتريان خود و تحولات صنعت، بكارگيري روندهاي فناورانه و تاكيد بر همكاري استراتژيك با اينشورتك‌ها، در راستاي طراحي محصولات بيمه اي متناسب با عصر ديجيتال و بازطراحي فرايندهاي موجود، اجرايي ساختن مفهوم بيمه‌گري باز و ارائه اي‌پي‌آي به كسب و كارها قدم‌هاي چابك‌تر و ارزشمندتري را بردارد. تحول ديجيتال، الزام عصر حاضر صنعت بيمه شيداييان، با تاكيد براينكه “تحول ديجيتال در عصر حاضر، تبديل به يك الزام براي تمام صنايع و از جمله شركت‌هاي بيمه شده است.”، افزود: همراه نشدن سازمان‌ها با اين موج، قطعا باعث افول آنها خواهد شد، البته بايستي توجه داشت كه اين تحول فراتر از بكارگيري فناوري اطلاعات در شركت‌هاي بيمه بوده و تغيير در مدل كسب و كاري و فرايندهاي خلق ارزش در بيمه، و البته از همه مهمتر، اصلاح فرهنگ و نگرش ديجيتال در رهبران سازمان را نيز شامل مي‌شود. مشاور مديرعامل شركت بيمه تجارت‌نو در تحول ديجيتال، معتقداست كه صنعت بيمه به يكسري رهبران و سرمايه‌هاي انساني نياز دارد كه به چرايي تحول ديجيتال اعتقاد داشته و مشتاق آموختن و بكارگيري فناوري‌هاي تحول آفرين در محصولات و خدمات خود باشند. شيداييان، اذعان داشت: تحول يك چوب جادو نيست كه با تكان دادن آن بتوانيم يك شبه، سازماني را دگرگون سازيم، شكل گيري فرهنگ تحول ديجيتال و برداشتن گام‌هاي اجرايي در اين سفر جذاب، نياز به آموزش، برنامه‌ريزي، حمايت، صبر و تلاش دارد، همچنين نگاه شعاري، تزئيني و مدگرايانه به موضوع تحول ديجيتال و سرمايه‌گذاري‌هاي كلان در اين خصوص بدون داشتن برنامه واقع بينانه نيز راه به جايي نخواهد برد. وي، اظهارداشت: تحول ديجيتال در صنعت بيمه و بكارگيري نوآوري و فناوري‌هاي نوين (مانند هوش مصنوعي، تحليل داده، اينترنت اشياء و بلاكچين) در بازطراحي محصولات و رشته‌هاي بيمه‌اي براي مشتريان، نه تنها باعث ايجاد بازارهاي جديد براي شركت‌هاي بيمه و در نتيجه رشد فروش آنها مي‌شود، بلكه تجربه ديجيتال جذابي را براي مشتريان رقم خواهد زد كه موجب اقبال مردم به بيمه و در نتيجه افزايش ضريب نفوذ آن خواهد شد. بويژه اگر شركت‌هاي بيمه بتوانند با داشتن ذهنيت عمل‌گرايانه در حوزه تحول ديجيتال، به ارائه خدمات پيشگيري از وقوع خسارت بپردازند، نگرش جامعه نيز نسبت به مزاياي صنعت بيمه تغيير خواهد كرد. رونق فروش محصولات كمتر شناخته شده بيمه‌اي بوسيله همكاري شركت‌هاي بيمه با اينشورتك‌ها مشاور مديرعامل شركت بيمه تجارت‌نو در تحول ديجيتال، توضيح داد: بعنوان مثال همكاري شركت‌هاي بيمه با اينشورتك‌ها در شكل دهي مفهوم «بيمه‌هاي خُرد» و «بيمه بعنوان سرويس» و ارائه خدمات بيمه‌گري در قالب اي‌پي‌آي به استارت‌آپ‌ها و كسب و كارهاي غير بيمه‌اي، امكان گسترش بكارگيري محصولات بيمه اي موجود در حوزه هاي مختلفي چون گردشگري، حمل و نقل، سلامت و .. را فراهم مي‌سازد؛ بويژه اينكه اين رويكرد باعث رونق فروش محصولات كمتر شناخته شده بيمه‌اي مانند حوادث انفرادي، زندگي، مسئوليت و آتش‌سوزي خواهد شد. شيداييان، گفت: بايستي توجه داشت كه دوران حاضر، عصر اقتصاد تجربه بوده و لذا دريافت خدمات مناسب و داشتن احساس رضايت از تعامل با صنعت بيمه، براي مردم مهم است. همكاري شركتهاي بيمه‌اي با اينشورتك‌ها در ديجيتالي سازي، خودكارسازي، هوشمندسازي و در نهايت سفارشي سازي محصولات بيمه‌اي و زنجيره ارزش آنها (از صدور تا خسارت) باعث رقم خوردن اين تجربه خواهد شد. وي، با بيان اينكه”صنعت بيمه در كشور ما در ابتداي مسير تحول ديجيتال قرار دارد.” اظهاركرد: تعدادي از شركت‌هاي بيمه اقدامات محدودي در حوزه هوش تجاري و استفاده از داده‌هاي بيمه‌گران براي مديريت ريسك انجام داده‌اند، اما قطعا امكان هوشمندسازي و سفارشي سازي خدمات بيمه‌اي با توجه به وضعيت داده‌هاي موجود در شركت‌هاي بيمه (بخصوص پرونده‌هاي خسارت) و بضاعت محدود زيرساخت‌هاي فني، مهيا نيست، بويژه اينكه جهت استفاده از ظرفيت اينشورتكهايي كه در حوزه ارزيابي ريسك و تشخيص تقلب كار مي‌كنند، به داده هاي قابل بازيابي از صنعت نياز است. مي‌توان اميدوار بود كه با اجراي پروژه استانداردسازي داده‌هاي صنعت در بيمه مركزي و همچنين ارتقاي زيرساختهاي بيمه گري، سرانجام روزي فرايندهاي كسب و كاري بيمه‌گران و تصميم‌گيري‌هاي كلان در اين شركتها نيز داده-محور شود.

https://tejaratnoins.ir/shownews/332
.تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت بیمه تجارت‌‍نو است ©